Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Gamificació en fonaments físics de l’enginyeria en telecomunicació

  • Autores: Sergi Gallego Rico, Daniel Puerto García, Marta Morales Vidal, Manuel Gutiérrez Ramírez, Antonio Hernández Prados, Augusto Beléndez
  • Localización: Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 / coord. por Rosabel Roig Vila, Jordi M. Antolí Martínez, Rocío Díez Ros, Neus Pellín Buades, 2020, ISBN 978-84-09-24478-2, págs. 335-342
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Dins de la cerca de noves eines i enfocaments a les classes de fonaments físics, realitzar una ludificació o gamificació en l’activitat docent i ens hem decidit per utilitzar l’eina Kahoot. Aquesta eina digital permet realitzar test senzills que apareixen en pantalla amb quatre solucions possibles i els estudiants trien una d’elles mitjançant els seus telèfons. La pregunta es projecta en la pantalla i en el mòbil els estudiants veuen quatre símbols amb colors diferents per a marcar l’opció que estimen correcta. L’objectiu era introduir un xicotet test després de cada tema. El temari està compost de tres blocs temàtics. Els tres primers temes aborden la mecànica clàssica. Els dos següents la termodinàmica i els tres últims el camp elèctric i corrents. Al final es va decidir que els dos primers temes, cinemàtica i dinàmica tingueren un test únic i la resta tinguera un test de 5 preguntes per tema. Aquestes preguntes haurien de ser 90% conceptuals i només un 10% operatives de xicotets càlculs, sumes/restes multiplicacions/divisions senzilles. Hem realitzat enquestes per a analitzar el grau de satisfacció amb l’eina, perquè es va observar cert descontent per part de l’alumnat.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno