El estallido de la covid-19 ha alertado de numerosas deficiencias en la gestión de los servicios residenciales para personas mayores.
El elevado grado de precarización laboral y los fallos o insuficientes mecanismos de control de la Administración Pública para asegurar la calidad de la atención personal en dichos centros se han hecho evidentes en esta situación de emergencia sanitaria. Este artículo analiza los diversos factores que conforman la precariedad laboral de los servicios residenciales para mayores y la dotación de personal en el contexto de creciente externalización de los servicios públicos en organizaciones privadas y de aumento de la oferta de plazas residenciales. Los resultados se muestran desde la perspectiva de su evolución en el periodo 2012-2018.
COVID-19aren eztandak adineko pertsonentzako egoitza-zerbitzuen kudeaketan akats ugari daudela ohartaraztea nabarmendu du. Osasun-larrialdiko egoera honetan, begi-bistakoak izan dira lanprekarizazioaren maila handia eta Administrazio Publikoak zentro horietako arreta pertsonalaren kalitatea ziurtatzeko dituen akatsak edo kontrolmekanismo eskasak. Artikulu honetan, adin handikoentzako egoitza-zerbitzuetako lanprekarietatea eta langile-hornidura osatzen duten askotariko faktoreak aztertzen dira, betiere erakunde pribatuetan zerbitzu publikoak gero eta kanpora ateratzen eta egoitza-plazen eskaintza gero eta handiagoa den testuinguruan. Emaitzak 2012-2018 aldiko bilakaeraren ikuspegitik azaltzen dira.
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