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Resumen de Multi-disciplinary approach to speech and breathing therapy in children

Nigina S. Babieva, Anna V. Shvets, Alexey V. Kidinov, Ella V. Reiсh, Zagidat M. Bagomedova, Igor G. Kochetkov

  • español

    El propósito del documento es identificar métodos efectivos basados en un enfoque interdisciplinario para abordar los trastornos del habla en niños a través del estudio de dos grupos de encuestados, con las diversas aplicaciones de medidas correctivas. Como resultado, en el Grupo Experimental (EG) los indicadores de producir sonidos de silenciamiento son más bajos en comparación con el grupo de Control (CG). En conclusión, se requiere una diferenciación bien formada de los movimientos de los órganos de articulación y la integridad de las sensaciones kinestésicas de varias posiciones de la lengua en la cavidad oral para el desarrollo de la pronunciación.

  • English

    The purpose of the paper is to identify effective methods based on an interdisciplinary approach in tackling speech disorders in children via the study of two groups of respondents, with the various applications of corrective measures. As a result, in the Experimental group (EG) the indicators of producing hushing sounds are lower in comparison with the Control group (CG). In conclusion, a well-formed differentiation of the movements of the organs of articulation and the completeness of the kinesthetic sensations of various positions of the tongue in the oral cavity is required for the development of pronunciation.


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