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Multi-disciplinary approach to speech and breathing therapy in children

    1. [1] I.M. Sechenov First Moscow State Medical University

      I.M. Sechenov First Moscow State Medical University

      Rusia

    2. [2] Russian State Social University

      Russian State Social University

      Rusia

    3. [3] Ulyanovsk State University

      Ulyanovsk State University

      Rusia

    4. [4] Federal State Budgetary Institution of Health Central Children's Clinical Hospital, Russia
  • Localización: Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales, ISSN 1012-1587, Nº. Extra 27, 2020
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Enfoque multidisciplinario de la terapia del habla y la respiración en niños
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El propósito del documento es identificar métodos efectivos basados en un enfoque interdisciplinario para abordar los trastornos del habla en niños a través del estudio de dos grupos de encuestados, con las diversas aplicaciones de medidas correctivas. Como resultado, en el Grupo Experimental (EG) los indicadores de producir sonidos de silenciamiento son más bajos en comparación con el grupo de Control (CG). En conclusión, se requiere una diferenciación bien formada de los movimientos de los órganos de articulación y la integridad de las sensaciones kinestésicas de varias posiciones de la lengua en la cavidad oral para el desarrollo de la pronunciación.

    • English

      The purpose of the paper is to identify effective methods based on an interdisciplinary approach in tackling speech disorders in children via the study of two groups of respondents, with the various applications of corrective measures. As a result, in the Experimental group (EG) the indicators of producing hushing sounds are lower in comparison with the Control group (CG). In conclusion, a well-formed differentiation of the movements of the organs of articulation and the completeness of the kinesthetic sensations of various positions of the tongue in the oral cavity is required for the development of pronunciation.


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