Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Teaching-life Histories: An Analysis of Initial and Continuing Training for Twenty-first century Teachers

    1. [1] Universidad de Zamora

      Universidad de Zamora

      México

  • Localización: ESE: Estudios sobre educación., ISSN 1578-7001, Nº. 39, 2020, págs. 159-178
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Testimonios de vida docente: un análisis de la formación inicial y continua para el profesorado del siglo XXI
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Esta investigación analiza la práctica docente de maestros jubilados con el objetivo de indagar en la formación inicial y continua necesaria para el profesorado del siglo XXI. Se realizó una entrevista semiestructurada a una muestra de 325 participantes de carácter incidental no probabilístico, analizando cuantitativamente los datos con el programa estadístico SPSS 23. Se realizaron tablas de contingencia para

    • English

      This research analyses the teaching practice of retired teachers with the objective of inquiring into the initial and continuing training that twenty-first century teachers need. To this end, a semistructured interview was conducted with an incidental, nonprobabilistic sample of 325 participants and performed quantitative analysis of the data with SPSS 23. The descriptive parameters were produced using frequency analysis. Contingency tables were produced to verify if sex or year of birth explained perceptions of the training required of to be a good teacher. The results revealed significant differences between those born before 1948 and those born after that year.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno