Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Aprenentatge per projectes en l’assignatura Química Analítica Avançada: una proposta de canvi de metodologia i avaluació

    1. [1] Universitat Jaume I

      Universitat Jaume I

      Castellón, España

    2. [2] Universitat de València

      Universitat de València

      Valencia, España

  • Localización: Projectes d'innovació educativa de la convocatòria 2009/10: actes de la IX Jornada de Millora Educativa de l’UJI i XI Jornada sobre aprenentatge cooperatiu / coord. por José Manuel Gil Beltrán, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2011, ISBN 978-84-695-0300-3, págs. 319-327
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      The project learning methodology emerges from a vision of education in which students take more responsibility for their own learning by applying in real projects, skills and knowledge acquired in class. The context in which students should be more like real life investigations, often with real difficulties to be faced with real feedback. This methodology has been applied in the second semester of the subject ”Advanced Analytical Chemistry” that is taught in Chemistry degree. The students have proposed the automation of a classical analytical method and assessed their cost in economic and human terms.

      Three evaluation itineraries were proposed, being this methodology optional. The student performance has been compared in each itinerary, and conclusions have drawn about the improvement impact of this methodology in the learning student process.

    • català

      El mètode de projectes emergeix d’una visió de l’educació en la qual els estudiants prenen una major responsabilitat del seu propi aprenentatge en aplicar, en projectes reals, les habilitats i coneixements adquirits en classe. El context en què treballen els estudiants ha de ser el més paregut a investigacions de la vida real, sovint amb dificultats reals per enfrontar i amb una retroalimentació real. S’ha aplicat la metodologia d’aprenentatge per projectes en el segon semestre de l’assignatura Química Analítica Avançada en la Llicenciatura en Química. Els estudiants han realitzat un projecte on han proposat l'automatització d'un mètode d'anàlisi realitzat per tècniques clàssiques i han avaluat el seu cost a nivell econòmic i humà. Han triat entre tres itineraris d’avaluació, sent aquesta metodologia optativa i no obligatòria. S’ha comparat el rendiment de l’estudiantat en cada itinerari, i s’han extret conclusions sobre l’impacte de la millora d’aquesta metodologia en l’aprenentatge de l’estudiantat.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno