Castellón, España
Valencia, España
El present treball mostra com l’ús dels instruments sofisticats de recollida i anàlisi de dades faciliten el treball i el procés d’ensenyament aprenentatge dels alumnes en el laboratori. El nivell d’aplicació ha estat el de quart curs de la Llicenciatura en Ciències Químiques i la pràctica assajada ha estat la “Valoració conductimètrica d’àcid acetilsalicílic en aspirina” La metodologia ha seguit un procés de comparació. Així, mentre una parella del conjunt del grup de pràctiques ha usat un equip d’experimentació assistida per ordinador (EXAO) consistent en un sensor conductimètric connectat a l’ordinador, la resta ha realitzat la valoració conductimètrica de la manera tradicional. En finalitzar la sessió de pràctiques s’ha demanat els alumnes que donen una opinió de l’ús de l’EXAO.
This work shows how the use of sophisticated instruments of data acquisition and analysis facilitate the work and the students? process of learning in the laboratory. This project has been applied in a laboratory subject of the fourth year in the Chemistry degree and the practice tested was "Conductivity titration of acetylsalicylic acid in aspirin". The methodology has undergone a process of comparison. Thus, while two students have used the computer-assisted software (EXAO), which consists in a conductometric sensor connected to the computer, the rest of students have done the conductometric analysis in the traditional way. The students have given their opinion about the use of EXAO at the end of the laboratory session.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados