Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


The Vindication of Decoloniality and the Reality of COVID-19 as an Emergency of Unknown in Rural Universities

    1. [1] University of the Free State

      University of the Free State

      Mangaung, Sudáfrica

  • Localización: RISE, ISSN-e 2014-3575, Vol. 9, Nº. Extra 1, 2020 (Ejemplar dedicado a: Socioeducative inequalities caused by COVID-19 and strategies to overcome them), págs. 1-26
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • La Reivindicación de la Descolonización y la Realidad de COVID-19 como Emergencia de lo Desconocido en las Universidades Rurales
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El COVID-19 fue declarado una pandemia por la Organización Mundial de la Salud en febrero de 2020. Este virus mortal, contagioso y fácil de propagar ha sumido al mundo en un callejón sin salida tentativo, que incluye el sistema educativo universitario. Por implicación, el cierre nacional abrupto en Sudáfrica supuso a las universidades rurales una insurgencia contra su proceso de operacionalización, de enseñanza- aprendizaje. En mi argumento se confirma aún más la necesidad de descolonizar las universidades rurales para poder responder a cada emergencia imprevista, como un lado negativo del colonialismo. Este estudio tiene como objetivo el paradigma transformador (TP), la investigación participativa (PR) se utilizó como diseño de investigación. Los participantes consistieron en 15 personas, cinco miembros del personal administrativo, cinco profesores y cinco estudiantes en una universidad rural seleccionada. Las entrevistas en línea y por teléfono se utilizaron para recopilar datos de los participantes, y los datos se analizaron mediante análisis temático. La reducida tecnología y el espacio innovador en las universidades rurales y los estudiantes, los profesores y los antecedentes de desventaja de la universidad se encontraron como los principales desafíos que reivindican la búsqueda de descolonización en las universidades rurales. Además, el uso obligatorio de la innovación tecnológica dentro de la universidad y el plan de contingencia para / por las partes interesadas se pueden lograr con el enfoque basado en activos.

    • English

      Coronavirus, otherwise known as COVID-19, was adjudged as a pandemic by the World Health Organization (WHO) in February 2020. This deadly, contagious, and easy-to-spread virus has plunged the world into a tentative cul-de-sac, inclusive of the university education system. By implication, the abrupt national lockdown in South Africa cut universities unaware as an insurgence against its operationalisation, teaching, and learning process. In my argument, it further confirms the need to decolonise rural universities, to be able to respond to every unforeseen emergency, as an underside of coloniality, which is currently experienced in the system. Evidence indicates that the rural universities in South Africa are battling with enabling pedestal of alternatives to teaching and learning. This study is lensed through Transformative Paradigm (TP), Participatory Research (PR) was used as a research design. The participants consisted of 15 people, 5 management staff such as the deans, head of schools, head of teaching and learning and ICT members, 5 lecturers and 5 students in a selected rural university in South Africa. The participants were selected using the snowballing selection technique with the use of calls, email and other social media platforms as a medium of participants’ recruitment. Online and phone interviews were used to collect data from the participants because the participants are under national lockdown, and the data was analysed using thematic analysis. Low technology and innovative space in rural universities and students, lecturers and university’s disadvantage background were found as the major challenges vindicating the quest for decoloniality in rural universities. Also, the compulsory used of technological innovation within the university and contingency plan for/by the stakeholders are concluded to be achievable with the use of Assets-Based Approach.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno