Almería, España
Guayaquil, Ecuador
This research is based on the university community, particularly that of the University of Guayaquil in Ecuador. It is intended to know the percentage, if any, of gender inequity among teachers, as well as to validate an instrument that allows us to determine which factors explain gender equit The aim is to determine whether there are differences according to sex, age, state, civil belief in elements of gender equity such as: university discrimination, jokes, etc.). sexists, responsibilities in the home, equity in the university institution, sexual harassment, sexist stereotypes, and self-esteem.
The study sample consisted of 421 teachers, 203 of whom are men and 218 are women. Ages range from 20 to 70 people. An independent sample of 228 teachers (124 men and 104 women) between the ages of 34 and 47 was used for exploratory factor analysis.
Most teachers say they have high values for gender equity in the nine variables that make up our study.
Esta investigación se fundamenta sobre la comunidad universitaria, particularmente la de la Universidad de Guayaquil en Ecuador. Se pretende conocer el porcentaje, si lo hubiese, de in- equidad de género entre el profesorado, así como validar un instrumento que nos permita determinar qué factores explican la equidad de género.
Se pretende determinar si existe diferencias en función del sexo, edad, estado, civil creencia religiosa en elementos de equidad de género como son: discriminación universitaria, bromas sexistas, responsabilida- des en el hogar, equidad en la institución universitaria, acoso sexual, estereotipos sexistas, y autoestima.
La muestra del estudio estuvo conformada por 421 profesores de los cuales 203 son hombres y 218 son mujeres. Las edades están comprendidas entre los 20 y los 70 años personas. Para el análisis factorial exploratorio se utilizó una muestra independiente conformada por 228 profesores (124 hombres y 104 mujeres) entre los 34 y 47 años.
La mayoría del profesorado manifiesta tener unos valores elevados en cuanto a equidad de género en las nueve variables que conforman nuestro estudio.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados