Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Una estratègia democràtica de canvi professional. Les xarxes i el seu context

  • Autores: Mercè Mas Ferrer
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 17, 2020, págs. 133-157
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • A democratic strategy for professional change. Networks and their context
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Ser capaç d’autoregular-se en els aprenentatges al llarg de la vida ha de ser el propòsit d’un sistema educatiu centrat en l’aprenent que impulsa l’equitat com a valor. Apuntar cap als valors democràtics vol dir treballar per un sistema en el qual qualsevol persona se senti reconeguda des de la seva pròpia biografia i tingui les màximes oportunitats per expressar-se i avançar en els aprenentatges al llarg de la vida. Les xarxes són una estratègia per sacsejar el sistema i promoure el debat per revisar fins a quin punt les pràctiques estan alineades amb els marcs teòrics validats fins ara per poder ser coherents en les nostres accions. Alhora, són contextos d’aprenentatge professional basats en relacions de confiança que pretenen que els adults que hi participen gaudeixin d’aprendre a través de maneres diferents d’interaccionar i, per simetria, proposin aquest tipus de context als seus alumnes. Per canviar la cultura d’un centre, que ve definida per com s’entenen les pràctiques, cal canviar els contextos perquè canviïn les creences. Les xarxes tenen aquest objectiu: ser entorn de confiança i seguretat per tal que des de l’experiència viscuda es pugui transformar el sistema formatiu.

    • English

      Being able to self-regulate lifelong learning must be the purpose of an educational system which focuses on the learner and which defends equity as a value. To promote democratic values means to strive for a system in which everyone feels acknowledged within their own biography and has all possible opportunities to express themselves and to improve their lifelong learning. Networks are a strategy to jolt the system and to promote debate with the aim of reviewing the extent to which the practices are aligned with the theoretical frameworks that have been validated so far, in order to be consistent in our actions. At the same time, networks are contexts of professional learning based on trustworthy relationships that seek to ensure that adults participate in learning through different forms of interaction, proposing by symmetry this same type of context to their students. To change the culture of a school, which is defined by how the practices are understood, contexts need to be changed so that beliefs will change too.

      Networks have this objective: to be environments of trust and safety so that the current educational system may be transformed on the basis of experience.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno