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Resumen de Competitive strategies and international new ventures’ performance: Exploring the moderating effects of internationalization duration and preparation

Nuno Fernandes Crespo, Víctor Corado Simoes, Margarida Fontes

  • español

    El propósito de este artículo es doble: traer de vuelta a la discusión la importancia de la estrategia como elemento clave para que los nuevos emprendimientos internacionales (INV) logren un mayor desempeño internacional y evaluar la relevancia de la perspectiva de contingencia, en particular dos factores de contingencia organizacional (duración de la internacionalización e internacionalización), en la moderación de la relación estrategia-desempeño. El marco desarrollado aborda los efectos de cuatro estrategias competitivas (liderazgo en costos y diferenciación basada en innovación, basada en marketing y basada en calidad y servicio) como determinantes del desempeño internacional de las INV. Además, la duración de la internacionalización y la preparación para la internacionalización se incluyen como moderadores de estas relaciones. Las hipótesis se probaron utilizando una muestra de 319 INV.

  • English

    The purpose of this article is twofold: to bring back to discussion the importance of strategy as a key element for international new ventures (INVs) to achieve higher international performance and to assess the relevance of contingency perspective, particularly two organizational contingency factors (internationalization duration and internationalization preparation), in moderating the strategy–performance relationship. The framework developed addresses the effects of four competitive strategies (cost leadership and innovation-based, marketing-based, and quality- and service-based differentiation) as determinants of INVs’ international performance. In addition, internationalization duration and internationalization preparation are included as moderators of these relationships. The hypotheses were tested using a sample of 319 INVs. The findings show that marketing and quality and service differentiation strategies are associated with higher INVs’ international performance and that internationalization duration and internationalization preparation play relevant moderating effects.


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