Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Competitive strategies and international new ventures’ performance: Exploring the moderating effects of internationalization duration and preparation

    1. [1] Universidade de Lisboa

      Universidade de Lisboa

      Socorro, Portugal

  • Localización: Business Research Quarterly, ISSN 2340-9444, ISSN-e 2340-9436, Vol. 23, Nº. 2 (Special Issue: The internationalization of SMEs: Building models for long-term development), 2020, págs. 120-140
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Estrategias competitivas y desempeño de nuevas empresas internacionales: exploración de los efectos moderadores de la duración y preparación de la internacionalización
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El propósito de este artículo es doble: traer de vuelta a la discusión la importancia de la estrategia como elemento clave para que los nuevos emprendimientos internacionales (INV) logren un mayor desempeño internacional y evaluar la relevancia de la perspectiva de contingencia, en particular dos factores de contingencia organizacional (duración de la internacionalización e internacionalización), en la moderación de la relación estrategia-desempeño. El marco desarrollado aborda los efectos de cuatro estrategias competitivas (liderazgo en costos y diferenciación basada en innovación, basada en marketing y basada en calidad y servicio) como determinantes del desempeño internacional de las INV. Además, la duración de la internacionalización y la preparación para la internacionalización se incluyen como moderadores de estas relaciones. Las hipótesis se probaron utilizando una muestra de 319 INV.

    • English

      The purpose of this article is twofold: to bring back to discussion the importance of strategy as a key element for international new ventures (INVs) to achieve higher international performance and to assess the relevance of contingency perspective, particularly two organizational contingency factors (internationalization duration and internationalization preparation), in moderating the strategy–performance relationship. The framework developed addresses the effects of four competitive strategies (cost leadership and innovation-based, marketing-based, and quality- and service-based differentiation) as determinants of INVs’ international performance. In addition, internationalization duration and internationalization preparation are included as moderators of these relationships. The hypotheses were tested using a sample of 319 INVs. The findings show that marketing and quality and service differentiation strategies are associated with higher INVs’ international performance and that internationalization duration and internationalization preparation play relevant moderating effects.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno