The video CV reel production project combines in one piece the resource of the Video Book and that of the video CV, both in Spanish and English, in order to enhance marketing and communication for audio-visual professionals. In addition, this initiative is presented as an innovative teaching and learning method for students in the area of career guidance and projects entrepreneurship, capturing in a visual and attractive way the compilation of assignments, skills and abilities that students have acquired throughout their training and professional background. Accordingly, the ability of the students to show highly satisfactory results in the recognition of the specific competences learned is highlighted. Moreover, this project also helps to promote new technologies and work with the virtual platform Blackboard by allowing the diffusion of content and facilitating that both teachers and students share knowledge. Finally, the importance of working transversally with different subjects in this training short cycle is emphasised with the aim of providing the appropriate logic and foundation to the process as a whole.
La realización del proyecto Reel-Videocurrículum combina en una misma pieza el recurso del Vídeo Book y el Videocurrículum, tanto en castellano como en inglés, con el fin de potenciar el marketing y la comunicación en el profesional del ámbito audiovisual. Asimismo, esta iniciativa se presenta como un método de enseñanzaaprendizaje novedoso para los alumnos en el área de la orientación laboral y el emprendimiento de proyectos, plasmando de manera visual y atractiva la compilación de trabajos, competencias y habilidades que los alumnos han ido adquiriendo a lo largo de su formación y bagaje profesional. Acorde con ello, se destaca la capacidad por parte de los alumnos de demostrar unos resultados altamente satisfactorios en el reconocimiento de las competencias específicas aprendidas. Este proyecto, asimismo, contribuye a fomentar las nuevas tecnologías y el trabajo con la plataforma virtual Blackboard, al permitir la divulgación de contenidos y facilitar que tanto docentes como alumnos puedan compartir el conocimiento. Finalmente, se destaca la importancia de trabajar de manera transversal con diferentes módulos del ciclo formativo, con el objetivo de proporcionar la lógica y fundamentación adecuada al proceso en su conjunto.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados