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Marketing turistico: influencia en la definicion deenclaves turisticosen el centro historico de morelia

    1. [1] Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo

      Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo

      México

  • Localización: Journal of Tourism and Heritage Research: JTHR, ISSN-e 2659-3580, Vol. 2, Nº. 1, 2019, págs. 1-39
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Tourist marketing: Influence on the definition of tourist enclaves in the historical center ofmorelia
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Los objetivos principales de este trabajo pretenden;analizar la realidad del Sistema Turístico Patrimonial en el Centro Histórico de Morelia(CHM),identificar y zonificar el fenómeno de formación de zonas con diferente intensidad de uso turístico;observarel funcionamiento de la estrategiade marketing turístico del CHMy valorar,como esta promocióny venta del destino influyen en el comportamiento de la actividad turística, y en el posibleencarecimiento del sitio. Finalmente, a manera de ejemplo práctico, se valorala adaptabilidad turística que presente actualmente la Catedral Metropolitana de Morelia, considerada como el principal icono patrimonial y turístico de la ciudad.Por último exponemos los resultados, a manera de reflexiones propositivas,buscando contribuyana replantear estrategias que permitan valorar y desarrollarun sistema de marketing turístico sustentable para en del CHM.

    • English

      The main objectives of this work pretend; analyze the reality of the Heritage Tourism System in the Historic Center of Morelia (HCM), identify the phenomenon of formation of zones with different intensity of touristuse; observe the operation of the tourism marketing in the Historic Center of Morelia (HCM), and evaluate how this promotion of the touristic destination influence the comportment of the tourist activity, and the possible increase in the site. Finally, asa practical example, we value the tourist adaptability that currently presents the Metropolitan Cathedral of Morelia, considered as the main patrimonial and tourist icon of the city.To measure the functional capacity of built heritage, as a practical example, we analyze the tourist adaptability of the Metropolitan Cathedral of Morelia, considered as the main patrimonial and tourist icon of the city. Finally, we present the results, like proactive reflections, looking forto contribute to reorganizing strategies that permitvaluing and developing a sustainable tourism marketing system for the CHM.


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