Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de O despoboamento rural galego como problema didáctico: un proxecto para o colexio público do Incio

Jesús Somoza Fernández, Andrés Domínguez Almansa

  • galego

    Asúmese o despoboamento do rural galego como unha problemática de calado social que ten que ter cabida no ámbito da educación. Un tema conflitivo cuxa concreción nas aulas de primaria pode e debe planificarse e deseñarse a través da organización e xestión dun centro educativo. Neste traballo, co colexio público do Incio como referente, abórdase a realización dun proxecto de centro, crítico e aberto ao conxunto dunha comunidade educativa que, como se demostra nunha actuación previa, manifesta a necesidade de acometer actuacións didácticas nas que se contemple a realidade problemática do rural. A elaboración do proxecto pasa por dúas fases: na primeira, un borrador inicial é sometido a crítica por parte de dúas mestras do centro do Incio experimentadas na súa dirección. Tras este proceso de debate e achegas, elabórase o deseño final, que abrangue a todos os cursos da educación primaria a través de propostas de carácter transversal. Coa intención de que un alumnado, educado na reflexión e xestión de problemas próximos, non exentos de emocións e conflito, acade competencias sociais e cívicas e que podan ser compartidas coa comunidade.

  • English

    The depopulation of Galician rural areas is assumed as a problem of social importance that has to have a place in the field of education. A controversial issue whose concretion in primary classrooms can and should be planned and designed through the organization and management of an educationa center. In this work, with the public school of O Incio as a reference, it is approached the realization of a center project, critical and open to the whole of an educational community that, as demonstrated in a previous action, manifests the need to undertake didactic performances in which the problematic reality of the rural one is contemplated. The development of the project goes through two phases: in the first one, an initial draft is submitted to criticism by two teachers from the center of O Incio experienced in their direction. After this process of debate and contributions, the final design is elaborated, which covers all primary education courses through cross-cutting proposals. With the intention of a student, educated in the reflection and management of upcoming problems, not exempt of emotions and conflict, get social and civic competences and that could be shared with the community.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus