Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Comunicació i gestió pública del turisme: una transversalitat necessària

  • Autores: Marta Ministral i Masgrau, Yolanda Cervià España
  • Localización: Manual de comunicació turística: de la informació a la persuasió, de la promoció a l'emoció / Jordi de San Eugenio Vela (aut.), 2009, ISBN 9788484582991
  • Idioma: catalán
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • La comunicació ha d’anar més enllà de la simple transferència d’informació per constituir un fonament per a la cooperació contínua entre diversos grups i, en el cas que ens ocupa, entre diverses administracions. Els grups, com és sabut, formen un sistema social dotat de recursos, que desenvolupa unes tasques orientades a un fi que és desitjat per a tots els individus que formen el grup. En referència a les administracions públiques, els recursos hi són evidents i els fins s’orienten als interessos de tota la comunitat, per sobre dels individuals, i tenen la seva gènesi en un conjunt d’idees, creences, valors i normatives que condicionen les formes d’intercanvi social i tot allò que es considera d’interès públic. Tractarem, en aquesta aportació, les accions de comunicació que l’administració pública del turisme realitza per a la transferència d’informació, difusió, divulgació i promoció de les destinacions de la demarcació corresponent i dels productes oferts, amb la finalitat última de millorar la qualitat de vida i el grau de benestar dels ciutadans. La gestió del turisme es veu sotmesa a la mateixa jerarquia de les administracions governamentals, seguint estatges sobreposats en el territori que, a manera de capes, farceixen les destinacions i dilueixen les accions de comunicació que corren el perill que el turista percebi massa distorsionades, ja sigui per excés, o bé per defecte. En general, sembla tot inventat en matèria d’actuacions de comunicació de la destinació, atès que sovint els gestors públics dissenyen plans semblants, organitzen accions promocionals similars, editen material gairebé duplicat, regalen objectes semblants... amb la diferència evident de l’abast territorial dels seus objectius comunicatius. Amb tot, la transversalitat del turisme clama una gestió també més transversal de l’administració sectorial, referida no tan sols a la seva implicació amb altres sectors de l’economia i, per tant, amb altres àrees administratives, sinó especialment a la permeabilitat necessària entre els diversos nivells de l’administració, de tal manera que les accions de comunicació es puguin dissenyar conjuntament des de l’escala estatal fins a l’escala local.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno