Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


10 taules periòdiques per a un any ple de química: una revisió de l’Any Internacional de la Taula Periòdica als centres de secundària de Catalunya

    1. [1] Centre per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) - UAB
    2. [2] Institut Pau Vila Centre per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) - UAB
  • Localización: Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, ISSN-e 1699-6712, Nº. 38, 2019 (Ejemplar dedicado a: Octubre), págs. 27-35
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • 10 periodic tables for a year filled with chemistry: a revision of the International Year of the Periodic Table in secondary schools in Catalonia
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica (AITP), molts centres educatius s’han sumat a la celebració i s’han dut a terme una gran varietat d’activitats i iniciatives, especialment a secundària. na de les activitats estrella ha consistit en involucrar l’alumnat en la elaboració de tota mena de taules periòdiques, i moltes aules, passadissos i façanes de centres educatius s’han vist plenes de noms d’elements químics, de nombres atòmics, de grups i de períodes. Però com són aquestes taules? En aquest article, i seguint el mateix afany que Mendeléiev de classificar i ordenar, hem volgut realitzar una síntesi dels diversos productes que s’han generat en el context escolar. L’objectiu d’aquest recull és reconèixer el treball de tots els docents implicats, i alhora aprofitar l’oportunitat per reflexionar sobre l’ensenyament i aprenentatge de la química a partir de les contribucions de les diverses propostes realitzades.

    • English

      Many schools have joined the celebration of the International Year of the Periodic Table (AITP) and have carried out a wide variety of activities and initiatives, especially in secondary schools. One of the main activities has been to involve students in the elaboration of all kinds of periodic tables, and many classrooms, corridors and facades of educational centers have been filled with names of chemical elements, atomic numbers, groups and periods. But how are these tables? In this article, and following Mendelieviev's desire to classify and order, we wanted to synthesise the various products that were generated in the school context. The aim of this collection is to recognize the work of all the teachers involved, and at the same time take the opportunity to reflect on the teaching and learning of chemistry based on the contributions of the various proposals made.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno