Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Los imaginarios como punto de partida: una posibilidad de comprension en jóvenes escolarizados desde la motricidad y el desarrollo humano

  • Autores: Luis Guillermo Jaramillo Echeverri, Deibar René Hurtado Herrera
  • Localización: Lúdica pedagógica, ISSN 0121-4128, ISSN-e 2462-845X, Nº. 10, 2005, págs. 69-75
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Imaginaries as a starting point: a comprehension possibility in schooled young people from the mobility and human
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      La clase de educación física la que nos permite comprender cómo los imaginarios sociales se encarnan en el área en tanto práctica cultural instituida y como discurso intencionado de formación de un cuerpo productivo, dócil y disciplinado. Pero al mismo tiempo nos acerca a los imaginarios desde los cuales los sujetos se vivenciancomo jóvenes, según las múltiples lecturas que hacen de la escuela.

    • English

      The class of physical education permits us to understand how the social imaginaries have been incorporated in this education area as an established cultural practice and a meaningful speech in a productive, docile, trained body formation. At the same time, this class approaches us near to the imaginaries from which the subjects experiment the knowledges gained from young experiences based on the many readingswhat young people do from school.

      This reflection attempts to emphasize the possiblehorizons from which wecan keep building our imaginaries, practices and courses of development, based on the processes of investigation which we are carrying out in many investigation groups in the Physical Education Department in the Universidad del Cauca.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno