Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Ethnographic Perspectives to Teaching and Learning in Multilingual Contexts

    1. [1] Universidad de Castilla-La Mancha

      Universidad de Castilla-La Mancha

      Ciudad Real, España

  • Localización: Foro de Educación, ISSN-e 1698-7802, ISSN 1698-7799, Nº. 27, 2019 (Ejemplar dedicado a: Perspectivas etnográficas de la enseñanza y aprendizaje en contextos multilingües), págs. 1-9
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • This special issue addresses the organization of teaching and learning in a variety of multilingual schooling contexts from different critical ethnographic perspectives (i.e.: critical sociolinguistic ethnography, linguistic anthropology, and language socialization). By analyzing a range of educational settings in Spain, the U.S., the U.K., Argentina, and Guatemala, the articles establish a dialogue with different ethnographically-oriented studies to understand the relationship between situated communicative practices, language policies, language ideologies, dominant discourses about bi-multilingualism, and wider social, cultural and economic processes.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno