Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La influència de la llengua i cultura materna en l’aprenentatge de l’anglés arreu del món

  • Autores: Alicia Chabert
  • Localización: Fòrum de Recerca, ISSN-e 1139-5486, Nº. 22, 2017, págs. 107-125
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • L’ensenyament de l’anglés és indispensable avui dia, tanmateix, els resultat són molt diversos entre centres i regions. No obstant això, de manera general, s’utilitza un enfocament que ha gaudit de molt d’èxit durant molts anys; ens referim a l’ensenyament comunicatiu de la llengua (CLT, per les sigles en anglés), que ha derivat en diversos models innovadors com l’aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres (AICLE, en anglés Content Language Integrated Learning, CLIL) i l’aprenentatge per tasques. Malgrat l’èxit que ha tingut, aquest model és molt heterogeni, cosa que ha donat una disparitat de resultats entre centres i països. A més a més, aquest enfocament deixa de banda la llengua materna dels alumnes (L1). Nous models multilingües han començat a desenvolupar-se (com ara el model dinàmic multilingüe), però encara no hi ha un consens sobre l’aplicació i utilització de la L1 en l’aula de la segona llengua (L2) i els beneficis que té. Per aquesta raó, la nostra investigació se centra en els beneficis de la utilització de la L1 en l’aprenentatge de llengües i com es pot incloure en el model del CLT. Per tal de demostrar la nostra hipòtesi, hem fet una prova en un col·legi de Castelló de la Plana. Aquesta ha consistit a impartir la mateixa classe d’anglés totalment en anglés en un grup i parcialment en català en un altre. Els resultats obtinguts demostren la nostra teoria i els considerarem per a un estudi més extens a llarg termini per tal d’aconseguir-ne més dades i desenvolupar-ne un nou model educatiu.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno