Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Service learning in a Spanish for teachers course: providing context for specialized language and content learning

    1. [1] University at Albany, State University of New York

      University at Albany, State University of New York

      City of Albany, Estados Unidos

  • Localización: Cuadernos de ALDEEU, ISSN 0740-0632, Nº. 33, 2018 (Ejemplar dedicado a: Service-Learning and Spanish for Specific Purposes in U.S. Higher Education), págs. 189-218
  • Idioma: español
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • español

      Este estudio describe la implementación de un componente opcional de aprendizaje servicio comunitario (ApSC) dentro de un curso universitario de español para el profesorado. Los datos provienen de encuestas de inicio y fin de semestre sobre el interés en la profesión de enseñanza, el conocimiento de métodos pedagógicos y la autoevaluación de habilidades lingüísticas en español. Las respuestas del alumnado que optó por la opción ApSC se compararon con las del que optó por un proyecto más tradicional sin el ApSC. Datos adicionales provienen de reflexiones semanales escritas por el alumnado de ApSC. Los resultados sugieren pocas diferencias cuantitativas entre los grupos ApSC y no- ApSC. Sin embargo, las respuestas abiertas y las reflexiones sugieren que la opción ApSC puede proporcionar al alumnado oportunidades para involucrarse más plenamente con los conceptos del curso.

    • English

      This study describes the implementation of an optional community service learning (CSL) component within a university Spanish for Teachers course. Data come from beginning- and end-ofsemester surveys regarding students’ interest in a Spanish teaching career, knowledge of language teaching methods, and self-ratings of Spanish language abilities. Responses from students who opted for the CSL option were compared to those who opted for a more traditional, non-CSL project. Additional data come from weekly reflections written by students participating in the CSL option. Results suggest few quantitative differences between the CSL and non-CSL groups.

      However, open-ended responses and reflections suggest that the CSL option may provide students with opportunities to more fully engage with course concepts.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno