Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Seemingly simple: numbers and the language gaps students bring to community organizations

Annie Abbott

  • español

    Los números son ubicuos en las organizaciones sin ánimo de lucro. Por eso, los estudiantes en los cursos de aprendizaje-servicio comunitario (ApSC) que prestan servicio en una asociación sin fines lucrativos necesitan usar los números correctamente —y en español.

    Para los aprendices de español como segunda lengua, esto puede ser muy difícil. Este artículo describe las experiencias de la autora con los estudiantes en un curso avanzado de español para fines específicos en que se estudia el emprendimiento social y los estudiantes prestan servicio en organizaciones sin fines de lucro. Hay que preparar a los estudiantes a usar los números y a entender el contexto sumamente complejo de los inmigrantes en los EE. UU. en que surgen esos números.

  • English

    In nonprofit settings, numbers are ubiquitous. Therefore, when Spanish community service-learning (CSL) students work in nonprofits, they, too, must manage and manipulate numbers accurately —in Spanish. This can be surprisingly difficult for second language learners of Spanish. This chapter details the author’s experiences with upper-level Spanish CSL students enrolled in a language for specific purposes (LSP) course about social entrepreneurship who volunteer in local nonprofits. In nonprofits serving Latino immigrants, the seemingly simple—numbers—is embedded within the complexities of the immigrant experience in the United States today. LSP instructors should explicitly address numeracy to prepare students for professional tasks that require accuracy and to better understand the issues behind the numbers.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus