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Compensa (Com pensa) l’escola? Algunes respostes a les necessitats educatives en un entorn “complex”

    1. [1] Psicopedagog. EAP del Gironès
    2. [2] Treballadora Social. EAP del Gironès
    3. [3] Directora Escola El Pla
    4. [4] Cap d'Estudis, Escola El Pla
    5. [5] Seretària, Escola El Pla
  • Localización: Ambits de psicopedagogia i orientació, ISSN-e 2339-7454, Nº. 50, 2019 (Ejemplar dedicado a: Maig 2019), págs. 89-102
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Compensa (cómo piensa) la escuela? Algunas respuestas a las necesidades educativas en un entorno "complejo"
    • Does it compensate the school? (How does it think?) Some responses to educational needs in a "complex" environment
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El artículo pretende describir los parámetros de colaboración entre el Equipo de Asesoramiento y Orientación Psicopedagógica (EAP) del Gironès y un centro educativo de primaria de alta complejidad, la escuela El Pla, de Salt. Explica las características del centro y el modelo de asesoramiento psicopedagógico que propone el EAP. En este contexto ya partir de una serie de principios compartidos, se describen dos acciones para intentar responder a los retos que el espacio de intervención plantea. Se explica un programa concreto, impulsado desde el EAP del Gironès e ideado por el Centro de Recursos Educativos para Deficientes Auditivos (CREDA) de Girona, el “Escoltem com parlen” (Escuchemos como Hablan), que promueve el empoderamiento de los maestros para lograr que sean verdaderos estimuladores del lenguaje oral de su alumnado, una de las carencias más importantes en los niños y niñas del centro. La otra actuación que se describe es la creación de una Comisión de Evaluación, Intervención y Seguimiento (CAIS) para abordar de manera compartida y colaborativa, entre todo el profesorado y los especialistas, las necesidades del alumnado con Necesidades Específicas de Apoyo Educativo (NESE)del centro. Se programa cómo, quién y cuándo hace la evaluación, la intervención y el seguimiento del alumnado que lo necesita.

      Todo ello para poder responder a la pregunta inicial que se incluye en el título: ¿compensa la escuela todas las necesidades que plantea su alumnado y todas las que también tiene el profesorado, cómo profesionales de la educación que ejercen su trabajo en un contexto difícil?

    • català

      L’article pretén descriure els paràmetres de col·laboració entre l’Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica(EAP)del Gironès i un centre educatiu de primària d’alta complexitat, l’escola del Pla, de Salt. Analitza les característiques del centre i el model d’assessorament psicopedagògic que proposa l’EAP. En aquest context i a partir d’un seguit de principis compartits, es descriuen dues accions per provar de respondre als reptes que l’espai d’intervenció planteja. S’explica un programa concret, impulsat des de l’EAP del Gironès i ideat pel Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius de Girona(CREDA), l’Escoltem com Parlen, que promou l’empoderament dels mestres per aconseguir que siguin veritables estimuladors del llenguatge oral del seu alumnat, una de les mancances més importants en els nens i nenes del centre. L’altra actuació que es descriu és la creació d’una Comissió d’Avaluació, Intervenció i Seguiment (CAIS) per abordar de manera compartida i col·laborativa, entre tot el professorat i els especialistes, les necessitats de l’alumnat Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE)del centre. S’hi programa com, qui i quan fa l’avaluació, la intervenció i el seguiment de l’alumnat que ho necessita.

      Tot plegat per poder respondre a la pregunta inicial que s’inclou en el títol: compensa l’escola totes les necessitats que planteja el seu alumnat i totes les que també té el professorat, en tant que professionals de l’educació que exerceixen la seva feina en un context difícil?

    • English

      This article aims to clarify the close collaboration between the Counseling Team for Psychopedagogical Support (EAP) in Gironès area and a high-complex primary school, Escola El Pla in Salt. It explains the characteristics of the mentioned school and the model of the psychopedagogical support proposed by the EAP. In this complex context and taking into account most of the shared principles, two actions are being described in order to answer the challenges raised by the intervention zone. A specific program is explained, guided by the EAP of the Gironès and developed by Center for Educational Resources for the Auditory Deficiency (CERAD) of Girona, "Escoltem com Parlen" (Listen how they talk), which promotes the empowerment of teachers to make students the true stimulators of their own oral language, one of the most important shortcomings in the boys and girls in this school. The other action that is described is the creation of a Commission for the Evaluation, Intervention and Monitoring (CAIS) in order to handle in a shared and collaborative way, among all the teaching staff and the specialists, the needs of the NESE students in the school. It has been created to focus on how, who and when evaluation, intervention and monitoring of the students in need takes place.

      All in all in order to be able to answer the initial question included in the title: Does the school balance out all the needs suggested by its students and the ones that teachers have, as education professionals working in a complicated context?  


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