Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Dificultats amb el llenguatge escrit i educació inclusiva

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Folia Humanística, ISSN-e 2462-2753, Nº. 2, 2016 (Ejemplar dedicado a: Folia Humanística Número 2. - enero 2016), págs. 42-54
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Difficulties with written language and inclusive learning
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      In this article, Gil explains the challenge faced by children in general in the initial learning of reading and writing. Her aim is to highlight the difference between the difficulties and obstacles inherent to this process and specific learning disorders. The author, as a professional of an educational psychology team, explains the coexistence of different visions on the initial learning of written language and how the overly simplistic view of this process could unfortunately be the cause for approximations and errors that, inevitably, lead learners in their initial period to being diagnosed with disorders. In her opinion, the learning process ofwritten language is poorly accompanied in education and is still perceived as too simple and linear despite the fact that tests and assessments reveal that a significant percentage of the population shows evidence of clear difficulties.

    • català

      Al llarg de l’article, Gil argumenta el repte que l’aprenentatge inicial de la lectura i de l’escriptura suposa per als infants en general, amb l’objectiu de posar en relleu la diferència entre les dificultats i entrebancs propis d’aquest procés, i els trastorns específics d’aquest aprenentatge. L’autora, professional d’un equip d’assessorament psicopedagògic, exposa la coexistència de diferents visions sobre l’aprenentatge inicial del llenguatge escrit i com, lamentablement, una visió excessivament simplista sobre aquest procés podria ser la responsable que aproximacions i errors que inevitablement fan els aprenents en el període inicial acabin sent diagnosticades com a trastorns. Al parer seu, l’aprenentatge del llenguatge escrit és un procés poc acompanyat educativament i segueix sent percebut com a excessivament simple i lineal, encara que un percentatge important de la població hi mostri dificultats a les proves avaluadores.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno