Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Analysing the influence of reading goals and contextualization on question generation about scientific texts

    1. [1] Universidade de Coimbra

      Universidade de Coimbra

      Coimbra (Sé Nova), Portugal

    2. [2] Universidad de Alcalá

      Universidad de Alcalá

      Alcalá de Henares, España

    3. [3] Universitat de València

      Universitat de València

      Valencia, España

  • Localización: Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, ISSN-e 2174-6486, ISSN 0212-4521, Nº Extra 0, 2009 (Ejemplar dedicado a: VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias), págs. 3610-3613
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • Analysing the influence of reading goals and contextualization on question generation about scientific texts. This paper presents the results of two empirical studies, which were designed to analyse the influence of reading goals on question asking on scientific texts. According to the framework that relates questions to obstacles, given the same textual input one would expect different obstacles, and therefore different questions, depending on the immediate representation goal. Results confirmed the influence of goals on questioning and evidenced text characteristics as a moderator variable of that relationship.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno