Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Repensar l’avaluació des de la qualitat dels aprenentatges

  • Autores: Joan Rué
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 11, 2017, págs. 107-133
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Rethinking evaluation from the standpoint of quality of learning
  • Enlaces
  • Resumen
    • El text analitza el concepte aprendre i algunes de les tipologies que s’han fet per a definir les seves diverses possibilitats. El canvi de paradigma sociocultural i productiu porta a la necessitat de reflexionar sobre el fet d’aprendre avui a l’escola i, en especial, per assolir dos grans objectius, el de proporcionar una formació de qualitat, alineada amb les noves necessitats social i de fer-ho extensiu a tothom per tal de complir també amb dues exigències més de naturalesa política. Una, referida a la sostenibilitat social, que limiti al màxim o eviti la dualització formativa promovent que més persones estiguin millor formades, i una segona referida a un principi de justícia, basat en l’equitat de les propostes. Amb relació a com es pot aprofundir la noció qualitat i facilitar una millor equitat en els aprenentatges es proposa una reflexió sobre el concepte avaluació, tot argumentant el potencial que incorpora la regulació dels aprenentatges i la manera com pot ajudar-hi l’ús de determinades tècniques.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno