Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Implementació de l’emprenedoria a la formació professional. La situació dels centres educatius a la demarcació de Lleida

    1. [1] Universitat de Lleida

      Universitat de Lleida

      Lérida, España

  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 14, 2018, págs. 177-203
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Implementation of entrepreneurship in vocational training. The situation at the various educational centers in the Lleida region
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      This study aims to analyze the degree of implementation of entrepreneurship in vocational training centers in Lleida province. We are currently in a social, cultural and economic period of vertiginous changes. In this scenario, secondary schools and especially vocational training centers should guide, train and prepare students to adapt to flexible and complex environments. Entrepreneurship allows students to develop fundamental skills and strategies: conflict resolution, responsibility, work and team management, creativity and innovation, interest in improvement, etc. This article presents quantitative data obtained from a total of 34 public and private schools in Lleida province (28 public and 6 private). To obtain these data, a form was prepared and sent telematically to all the centers on February 27, 2017. Seven entrepreneurial schools have been detected where entrepreneurship is a strategic line expressly defined in the educational school project (PEC, from the Catalan), running transversally through all subjects.Keywords: Complex societies, education, vocational training, innovation and students.

    • català

      Aquest article pretén analitzar el grau d’implementació de l’emprenedoria als centres de formació professional (FP) de la província de Lleida. Actualment ens trobem en un període social, cultural i econòmic de canvis vertiginosos. En aquest escenari, els centres educatius de secundària —especialment, els de formació professional— han d’orientar, capacitar i preparar l’alumnat per adaptar-se a entorns flexibles i complexos. L’emprenedoria permet als alumnes desenvolupar habilitats i estratègies fonamentals: resolució de conflictes, responsabilitat, treball i gestió d’equips, creativitat i innovació, interès per millorar. L’article presenta dades quantitatives obtingudes dels trenta-quatre centres públics i privats de la província de Lleida que imparteixen FP: vint-i-vuit de titularitat pública i sis més de titularitat privada. Per obtenir les dades, es va preparar un formulari que es va enviar telemàticament a tots els centres el dia 27 de febrer de 2017. A partir de les dades obtingudes, s’han detectat set centres emprenedors, en els quals l’emprenedoria és una línia estratègica de treball definida expressament al seu Projecte educatiu de centre (PEC) i l’emprenedoria es treballa de manera transversal a totes les matèries.Paraules clau: Societats complexes, educació, formació professional, innovació i alumnat.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno