Our research takes as a case study the figure of Barcelona's mayor, Ada Colau, and specifically the controversy over the exhibition Franco, Victory, Republic. Impunity and Urban Space held in October 2016 at El Born Center for Culture and Memory. Using a collection of more than 16,000 tweets captured that week, we combined machine learning techniques, network theory and content analysis in order to identify objectives and strategies used by supporters and opponents of Ada Colau in Twitter, studying which narrative is becoming more hegemonic and which users can be considered more influential.
La nostra recerca pren com a cas d'estudi la figura de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i, més concretament, la polèmica generada al voltant de l'exposició «Franco, Victòria, República. Impunitat i espai urbà», celebrada l'octubre de 2016 al Born Centre de Cultura i Memòria. A partir d'una col·lecció de més de setze mil piulades capturades la primera setmana de l'exposició, s'han utilitzat tècniques d'aprenentatge automàtic (machine learning), de teoria de xarxes i d'anàlisi de continguts amb la finalitat d'identificar els objectius i les estratègies que fan servir partidaris i opositors d'Ada Colau a Twitter, el relat que acaba convertint-se en hegemònic i els usuaris que podem considerar més influents.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados