Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Aproximación a la situación del aragonés tras veinte años de enseñanza en la escuela. Las actitudes de las familias

    1. [1] Universidad de Zaragoza

      Universidad de Zaragoza

      Zaragoza, España

  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 54, 2018, págs. 161-179
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • Encara que l’any 2017 shan complert dues dècades de lentrada de laragonès a lescola encara són escasses les dades sobre la seva situació i perspectives de futur en làmbit educatiu. Amb l’objectiu de realitzar una aportació en aquesta direcció, desenrotllem un estudi de cas múltiple i sota metodologia qualitativa, que s’ha centrat en lanàlisi de les actituds lingüístiques de la comunitat educativa de les vint-i-sis escoles on sensenyava laragonès el 2015. Pel que fa a les famílies, les dades mostren un clima actitudinal majoritari que anomenem com interès condicionat, que tendeix a la valoració positiva de la llengua però amb cert rebuig a la seva utilització com a vehicle de laprenentatge, atès que es prefereix per a tal fi les llengües estrangeres majoritàries, des duna ideologia de laprenentatge lingüístic dorientació instrumental.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno