Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Desenvolvemento de competencias en estudantes implicados e non implicados nunha experiencia aprendizaxe-servizo

  • Autores: Ana Ares-Pernas, María José Abad López, Belén Montero
  • Localización: Contextos universitarios transformadores: retos e ideas innovadoras. II Xornadas de Innovación Docente / Enrique de la Torre Fernández (ed. lit.), 2018, ISBN 978-84-9749-678-0, págs. 139-154
  • Idioma: gallego
  • Enlaces
  • Resumen
    • galego

      Neste traballo empregáronse dúas metodoloxías; o aprendizaxe baseado en proxectos (ABP) e o aprendizaxe-servizo (ApS) para abordar as competencias transversais da materia Fundamentos de Física de primeiro curso do Grao en Enxeñería de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto. O obxectivo do traballo era valorar o impacto que tiña nos estudantes a participación nun ou noutro proxecto e avaliar as distintas competencias acadadas en función da metodoloxía docente empregada.

      Nas dúas metodoloxías o estudante é protagonista da súa propia aprendizaxe, favorecese a aprendizaxe cooperativa e colaborativa e, ademais, a avaliación de competencias resulta máis sinxela para o docente, pois pode seguir ao estudante durante todo o proceso. O ApS aporta un valor engadido xa que se realiza ademais un servizo á comunidade contribuíndo así a formar os estudantes tamén en valores.

      A pesar de que todos acadaron as competencias académicas esperadas e outras coma mellora da autoconfianza ou capacidade para a toma de decisións, aqueles que estaban implicados na actividade ApS presentaron outras máis persoais coma empatía, aprender dos que son diferentes ou recoñecemento do seu potencial coma cidadáns e axentes do cambio social. Distintos proxectos ApS deron lugar tamén a distintas competencias.

    • English

      In this work, two methodologies were used; project-based learning (PBL) and service –learning (S-L) to address the transversal skills of the subject “Fundamentals of Physics”. This subject is taught in the first year of the Degree in Engineering of Industrial Design and Product Development. The objectives of the work were; to assess the impact on the undergraduate students and to evaluate the skills reached, depending on the type of project in which they were involved. In both methodologies, the student is the protagonist of their own learning process, cooperative and collaborative learning are favoured and the skills evaluation is easier for the teacher, who follow the student during the whole process. Besides, S-L brings added value because a service to the community is performed, which helps to educate students also in values. All the students achieved the programmed skills and others, as self-confident or ability to take decisions. But besides, the undergraduate students involved in S-L activity achieved other personal skills, such as empathy, learning from those who are different or recognition of their potential as citizens and agents of social change. Different S-L projects also lead to different skills.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno