El presente artículo tiene como objetivo abordar las bases teóricas de la capacitación de los trabajadores no docentes de la Universidad De Ciencias Pedagógicas “Rafael María de Mendive” en un área específica, la educación ambiental, a partir de criterios personales y compartidos con otros autores, desde la filosofía y la sociología de la educación, el enfoque histórico – cultural de L. S. Vigotski y sus seguidores, la Teoría de Educación Avanzada, y los contenidos de la educación ambiental, junto a los parámetros para formar un educador ambientalista.
The working training needs of the general workers (not teaching staff) from the universities of pedagogical sciencies are not common issues in pedagogical research. This article deals with the theoretical grounds of the general workers ́environmental working training, a limited area within the general training these workers from the University of Pedagogical Sciencies “Rafael María de Mendive”, should receive. Such grounds are identified in the philosophy and the sociology of education, the historical-cultural approach by L. S. Vigotski and his followers, the Theory of Advanced Education, and the contents of the environmental education, along with the parameters to qualify an environmentalist educator.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados