Josep M. Domingo Clua, Anna Llovera Juncà
The present paper is an exploration of the wide iconic collection entitled Llibre verd (‘Green Book’), that Apel·les Mestres elaborated since 1874, in parallel with his liter-ary, advertising and professional illustrating work. The specific aim is to observe the Llibre verd according to Mestres’ literary activity: his attitude towards the literary contemporane-ous activities and his explicative --illustrativ-- skills, which Mestres’ graphic formalizations project onto his own poetry. This poetry started to be collected in a volume precisely in parallel with the opening of the Llibre verd: Avant (1875), Microcosmos (1876), Cançons il·lus-trades (1879) --works that, like Mestres’ caricatures, respond to the communicative and advertising requirements of the new post-revolutionary public sphere.
El present treball proposa una exploració sobre l’extens repertori icònic que amb el títol de Llibre verd Apeŀles Mestres va anar elaborant a partir de 1874, en paraŀlel a la seva activitat literària, publicística i d’iŀlustrador professional. En concret, es tractarà d’observar el Llibre verd en funció de l’activitat literària de Mestres: d’observar-hi tant els seus posicionaments davant de les pràctiques literàries coetànies com les capacitats explicatives, iŀlustratives, que les formalitzacions gràfiques de Mestres projecten sobre la seva pròpia poesia, començada a ser aplegada en volum, precisament, en paraŀlel a l’obertura del Llibre verd: Avant (1875), Microcosmos (1876), Cançons iŀlustrades (1879) --uns lliuraments que, com les caricatures de Mestres, responien als requisits comunicatius i publicístics de la nova esfera pública postrevolucionària.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados