Language teachers’ workload has intensified in Mexico as a result of the introduction of the Professional Development Programme’s (PRODEP) policy. This article presents an analysis of teachers’ emotions regarding the intensification and diversification provoked by the implementation of the PRODEP policy at Mexican state universities.Findings suggest that the diversification of the teachers’ work has added pressure to the teachers’ lives, originating stress, anger and frustration because of the workload and a lack of time for teaching- related activities. It is paramount for individual institutions to carry out a review of the effects of the PRODEP’S policy in their particular contexts, and to make the necessary adjustments to redirect its objectives if quality teaching is their goal.
El trabajo de los profesores de lenguas se ha intensificado debido a la introducción de la política del Programa para el Desarrollo Profesional Docente (PRODEP). Este artículo presenta un análisis de las emociones de los profesores con respecto a la intensificación y diversificación que la inserción de la política del PRODEP ha originadoen la labor docente en universidades públicas mexicanas. Los resultados sugieren que la diversificación laboral ha traído presión a la vida de los profesores originando estrés, enojo y frustración debido a la carga de trabajo y la falta de tiempo para realizar actividades relacionadas con la enseñanza. Es importante que las instituciones lleven a cabo una revisión de los efectos de la política del PRODEP ensus contextos particulares, y hacer los ajustes necesarios para reorientar sus objetivos si la enseñanza de calidad es su objetivo.
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