Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de The Effect of Repeated Reading on the Pronunciation of Young EFL Learners

Irene Riquelme Gil, Julio Roca de Larios, Yvette Coyle Balibrea

  • español

    Este estudio pretende analizar si el método de Lectura Repetitiva (Repeated Reading) mejorala pronunciación de niños de Educación Primaria. Sepracticó con ocho ni- ños de quinto curso queleyeronsistemáticamente distintos pasajesdel mismo libro durante seis semanas. Los datos fueron recogidos con un pretesty tres post-tests, incluyendo una relectura del primer texto, lectura de un fragmento nuevo y entrevista oral.Los datos fueron analizados usando una clasificación de tipos de errores en pronunciación incluyendo vocales, consonantes y acentuación. Los resultados indicaron que los niños mejoraron su pronunciación en los tres post-tests, especialmente al producir lengua oral libremente.

  • English

    This study explores whether the Repeated Reading (RR) method can help young Spanish EFL learners improve their pronunciation. The study was carried out with eight 10-to-11year old children who systematically read different passages from the same storybook for six weeks. Data were collected in a pretest and three post-tests involving the re-reading of the original text, reading of an unknown textand an oral interview. Data were analyzed with a classification of pronunciation error types focusing on vowels and consonants.

    The results indicated that the children improved their pronunciation on the three posttests, especially when producing free speech.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus