En el conjunt de la lírica trobadoresca occitana, "la canso de crozada" no ocupa un espai ben definit. Se la relaciona amb el sirventes polític i els seus continguts temàtics els podem trobar integrats de manera indiscriminada en altres gèneres, com si es tractés d'una mena d'hibridisme natural, acceptat com a normal per part deis estudiosos, els quals no han unificat el seu criteri a l'hora de catalogar els textos en les edicions de que disposem. Una analisi del concepte mateix de "croada", a partir dels estudis d'historiadors reconeguts, ens facilita una definició dels paràmetres que la conformen i que podem aplicar als continguts mateixos de les cançons.
D'altra banda, la lectura de les croniques sobre la proclama de la primera croada d'Urbà II, dels cámons conciliars i de les epístoles de Bernat de Claravall a partir de la segona, ens porten a considerar que la "canso de crozada" s' integra perfectament en els discursos de la predicació.
In the whole of the Occitan Troubadour lyric genres the "canso de crozada" does not take a well-defined space. lt is associated with the political "sirventes" and we find their thematic content integrated indiscriminately in other genres in a natural hybridism accepted as normal by scholars. They have no unified their criteria at the time of cataloguing texts in their editions. An analysis of the concept of crusade from those more recent historiography studies provides a definition of the parameters that make the concept up and that can apply to the content of songs to describe characteristic features required. On the other hand, reading the Chronicles on the proclamation of the first crusade, the Council canons, and the Epistles of St. Bernard concerning the second crusade preaching, lead us to the consideration that the "canso de crozada" fits perfectly in the speeches of crusades preaching.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados