Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Projecte Enxaneta. Suport escolar per l'exit escolar de tot l'alumnat

  • Autores: Jordi Collet i Sabé, Verónica Jiménez, Milagros Naranjo Llanos
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 50, 2016, págs. 155-170
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • L'objectiu de l'article és presentar un nou model de suport escolar i les bases teòriques i metodològiques que, des de la sociologia, la pedagogia i la psicopedagogia, l'orienten i el sustenten. Per la recerca, sabem de la importància personal i social de l'assoliment d'uns llindars escolars mínims que pugen constantment. Mentre que, alhora, els percentatges de fracàs i abandonament escolar i la seva desigual distribució es mantenen força estables. Davant d'això, i a partir d'un treball conjunt amb el territori durant dos cursos d'identificació de necessitats i de construcció del projecte, aquest vol ser una resposta a la necessitat de repensar i repracticar l'actual suport o «reforç» escolar que sovint és discontinu, incoherent i irrellevant en resultats. Enfront d'això, es vol proposar un model coherent, fonamentat i útil de treball conjunt d'escoles, ajuntaments, famílies i entitats. Els seus pilars fonamentals són l'actuació en edats primerenques, la mentoria, un fort treball amb les famílies, el treball en xarxa amb el territori i el debat crític en el marc dels claustres sobre el seu rol en la construcció de la desafecció i el fracàs escolar.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno