Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Un nuevo tiempo para la educación

Gonzalo Jover Olmeda

  • Aquest article, amb el que es commemora el número cinquanta de Temps d’Educació, segueix un recorregut doble. En primer lloc, es considera la incidència dels esdeveniments que es van desencadenar el 1989, moment en què va veure la llum la revista, i el que van suposar per a l’educació. El canvi de rumb històric que es va produir en aquesta data, va aprofundir en la mort dels meta-relats anunciada pel postmodernisme, alhora que comportava un repte per a les possibilitats d’un coneixement teòric-normatiu de l’educació. A partir d’aquest repte, la segona part de l’article revisa la situació en la investigació educativa, i advoca, d’acord amb els termes de la filosofia política de John Dewey, per la recreació d’una gran comunitat d’investigació, articulada al voltant de tres criteris amb els que va néixer Temps d’Educació en aquell 1989: pluralisme ideològic, integració de pensament, investigació i acció, i caràcter interdisciplinari del coneixement pedagògic.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus