Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Descripción y valoración de una propuesta de innovación en la asignatura "Trastornos del desarrollo y dificultades de aprendizaje" del grado de psicología

  • Autores: María Dolores Gil Llario, Rafael Ballester Arnal, Roberta Ceccato
  • Localización: REPTE: Revista de Enseñanza de la Psicología: Teoría y Experiencia, ISSN-e 1699-5546, Nº. 8, 2014
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • Amb el canvi i la reorganització dels plans de formació universitària, s’ha ubicat al centre de l’Educació Superior el concepte de “competència”. Això suposa alguna cosa més que la simple adquisició de coneixements bàsics i el seu desenvolupament exigeix un disseny del procés d’Ensenyament/Aprenentatge radicalment diferent. En aquest treball es presenta, doncs, una proposta d’innovació en l’estructura de l’assignatura de “Trastorns del Desenvolupament i Dificultats d’Aprenentatge” del grau de Psicologia que s’imparteix a la Universitat de València, amb la finalitat d’adaptar-la a les noves exigències. En aquest innovador plantejament metodològic, les hores de temps lectiu dedicades a la comprensió i consolidació dels aspectes teòrics es redueixen per deixar lloc i temps a les activitats pràctiques en les quals els estudiants tenen la possibilitat d’experimentar de forma directa i aplicada allò anteriorment après a nivell teòric desenvolupant així les competències necessàries per exercir com a professionals. A més d’explicar de forma detallada i exemplificada els diferent tipus d’activitats proposades als estudiants, en aquest treball s’avalua també l’eficàcia d’aquest tipus de metodologia docent a través de tres indicadors diferents: les qualificacions obtingudes pels estudiants, la seva valoració i per últim la valoració del professor. En general la valoració de l’assignatura ha estat positiva ja que ha augmentat tant el percentatge d’estudiants presentats (en primera i segona convocatòria), així com el de qualificacions positives (aprovat, notable i excel·lent) i ja que, des del punt de vista dels estudiants, l’assignatura ha resultat ser satisfactòria. Es reconeix una major càrrega docent al haver de plantejar moltes pràctiques, i es proposen algunes millores (com el fet de poder prescindir de l’exposició oral del treball grupal). Tot i això, es fa una valoració positiva de la nova metodologia docent, fet pel qual es proposa la seva posada en pràctica en les propers anys.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno