El film-ensayo deriva de una forma literaria controvertida y comparte con ella la condición de estar �entre� -el pensamiento filosófico, tratado, reflexión personal, poesía-, y el estatus de prueba.
Fruto del humanismo renacentista, le debe su carácter subjetivista y modo de expresarse a través de la proyección del ser del escritor. Los dos ensayos: literario y audiovisual suponen introducción de una forma más experimental y ruptura con la tradición clásica que negaba la legitimidad al yo como soporte de argumentación.
Cada director-ensayista está obligado a reinventar el concepto de ensayo casi desde el principio. Entre todos los posibles rasgos de identificación hay dos, que son esenciales para ambos: la reflexividad y la subjetividad.
The essay film derives from a controversial literary form and shares with it the condition of being "between" - between the philosophical thinking, scientific tractate, personal reflection, poetry, and experiment status. Being the result of Renaissance humanism, it owes to it its subjectivist character and its mode of expression through the projection of being of the essayist. The two essays: the literary one and the audiovisual one imply the introduction of a more experimental form and a break from the classical tradition that denied the legitimacy of the self as a supporting argument. Each director- essayist is obliged to reinvent the concept of an essay almost from the beginning. Among all possible identification features the two are essential for both types of an essay: reflexivity and subjectivity.
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