Barcelona, España
Una reflexión sobre las didácticas especiales no puede aislarse de una revisión sobre la enseñanza de la cultura y de las prioridades que en ella se establecen, Enfoques logocéntricos, psicocéntricos o empirocéntricos conllevan opciones curriculares y organizativas distintas e implican diferentes necesidades respecto a la formación inicial y permanente del profesorado.
Una reflexió sobre les didàctiques especials no es pot aïllar d'una revisió sobre l'ensenyament de la cultura i de les prioritats que s'hi estableixen, Enfocaments logocéntricos, psicocéntricos o empirocéntricos comporten opcions curriculars i organitzatives diferents i impliquen diferents necessitats respecte a la formació inicial i permanent del professorat.
A study about special didactics can not be considered separately from a revision about the teaching of culture and of the priorities which are established in it. Logocentric, psycocentric and empirocentric approaches bear different syllabuses and organisational options and imply different needs with respect to preliminary and permanent teacher training. However, and in spite of the different points of view, it is possible to synthesise from experience. The one we analyse here, tries to combine the way to present the contents (logocentric, psycocentric or empirocentric), the treatment that they are given together with the teaching aims (formal, axiological, mental or culture-giving).
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados