Within the inventory of so-called «school» photographs, we believe portraits � especially the individual ones taken as a record of a stage of schooling � deserve a separate study. We are referring to the photographs, taken by a professional, which are to be found in most family albums, where the schoolchild, either alone or with his/her siblings, is portrayed often surrounded, in a stereotyped way, by elements and symbols that could normally be associated with the school world. In this paper, based on an inventory of school photographs located in Mallorca, we attempt to address school memory portraits by considering them, due to their particularities, an iconographic sub-genre both of so-called «school photographs» and the portrait genre as a whole. This approach is conducted with the aim of assessing the potential these images may have as sources for the history of education.
Dins l�inventari de fotografies anomenades «escolars», considerem que els retrats, especialment els individuals realitzats com a record d�una etapa d�escolarització, mereixen un estudi a part. Ens referim a aquelles fotografies, fetes per un professional, que formen part de la majoria d�àlbums familiars, en què el nen en edat esco lar, tot sol o acompanyat dels seus germans, és retratat envoltat sovint, i de manera estereotipada, d�elements i símbols que normalment podrien identificar-se amb el món escolar. En aquesta comunicació, partint de l�inventari de fotografies escolars localitzades a Mallorca, intentarem aproximar-nos als retrats de record escolar, considerant- los, per les seves particularitats, com a subgènere iconogràfic tant de les anomenades «fotografies escolars» com del gènere dels retrats en general. Aquesta aproximació es farà amb l�objectiu de valorar el potencial que aquestes imatges poden tenir com a fonts per a la historia de l�educació.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados