Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El retrat escolar, aproximació a un subgènere iconogràfic

  • Autores: Francesca Comas Rubí, Pere Fullana Puigserver, Sara González Gómez
  • Localización: Imatges de l'escola, imatge de l'educació: Actes de les XXI Jornades d'Història de l'Educació / coord. por Francesca Comas Rubí, Sara González Gómez, Xavier Motilla Salas, Bernat Sureda Garcia, 2014, ISBN 978-84-8384-294-2, págs. 377-388
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      Within the inventory of so-called «school» photographs, we believe portraits � especially the individual ones taken as a record of a stage of schooling � deserve a separate study. We are referring to the photographs, taken by a professional, which are to be found in most family albums, where the schoolchild, either alone or with his/her siblings, is portrayed often surrounded, in a stereotyped way, by elements and symbols that could normally be associated with the school world. In this paper, based on an inventory of school photographs located in Mallorca, we attempt to address school memory portraits by considering them, due to their particularities, an iconographic sub-genre both of so-called «school photographs» and the portrait genre as a whole. This approach is conducted with the aim of assessing the potential these images may have as sources for the history of education.

    • català

      Dins l�inventari de fotografies anomenades «escolars», considerem que els retrats, especialment els individuals realitzats com a record d�una etapa d�escolarització, mereixen un estudi a part. Ens referim a aquelles fotografies, fetes per un professional, que formen part de la majoria d�àlbums familiars, en què el nen en edat esco lar, tot sol o acompanyat dels seus germans, és retratat envoltat sovint, i de manera estereotipada, d�elements i símbols que normalment podrien identificar-se amb el món escolar. En aquesta comunicació, partint de l�inventari de fotografies escolars localitzades a Mallorca, intentarem aproximar-nos als retrats de record escolar, considerant- los, per les seves particularitats, com a subgènere iconogràfic tant de les anomenades «fotografies escolars» com del gènere dels retrats en general. Aquesta aproximació es farà amb l�objectiu de valorar el potencial que aquestes imatges poden tenir com a fonts per a la historia de l�educació.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno