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A Structural Equation Model of the relationship between physical activity and quality of life

    1. [1] Universitat Ramon Llull

      Universitat Ramon Llull

      Barcelona, España

    2. [2] Hastings College

      Hastings College

      City of Hastings, Estados Unidos

    3. [3] Institut de Recerca en Cervell, Cognició i Conducta
  • Localización: International journal of clinical and health psychology, ISSN 1697-2600, Vol. 16, Nº. 2, 2016, págs. 147-156
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Modelo de Ecuaciones Estructurales para el estudio de la relación entre actividad física y calidad de vida
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Antecedentes/Objetivo: Practicar actividad física mejora la salud general y la calidad de vida de las personas con discapacidades intelectuales. Existe poca investigación sobre los beneficios específicos de la actividad física y hasta qué punto se dan. El objetivo de este estudio es examinar el impacto de las percepciones sobre la actividad física y el apoyo individualizado sobre los dominios que definen calidad de vida. Método: La muestra se compuso de 529 adultos con discapacidad intelectual, sus profesionales de referencia (n = 522) y un familiar (n = 462). La mayoría de los participantes asistían a servicios de día y residenciales, y se les aplicó la Escala de Resultados Personales y la Escala de Necesidades de Apoyo y Estrategias para la Actividad Física. Resultados: Se propone un modelo estructural para analizar la relación entre constructos que mostró valores altos, sobre todo para el factor del bienestar. Así, las percepciones sobre la actividad física y los apoyos individualizados en el campo de la actividad física actúan como predictores de la mejora de la calidad de vida. Conclusiones: Se sugiere que las organizaciones dedicadas a mejorar los resultados personales deberían incluir la actividad física en sus programas comunitarios.

    • English

      Background/Objective: Literature shows that practicing physical activity improves the general health and quality of life of people with intellectual disabilities. However, there is little empirical research on the specific benefits physical activity provides and to what extent these benefits occur. The goal of this study was to examine the impact of perceptions of physical activity and the individualized support on each of eight quality of life-related domains and three higher-order quality of life factors. Method: The sample consisted of adults with intellectual disability (n = 529), their assigned professionals (n = 522), and a family member (n = 462). Most participants attended day and residential services, and we applied the Personal Outcomes Scale and the Support Needs and Strategies for Physical Activity Scale to all of them. Results: The structural model parameter estimation showed high values, especially for the factor of well-being. These data allowed us to confirm that perceptions of physical and individualized supports in the field of physical activity act as predictors of quality of life improvement. Conclusions: The results suggest that organizations devoted to enhancing personal outcomes should include physical activity in their programs, and revise both their own services and the use of physical activity resources available in the community.


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