Brasil
The present study aimed at analyzing EFL learners’ perceptions on the use of an educational software for language learning. A hundred and fiftynine learners from the Agribusiness and Computer Science courses of an Integrated Technical High School Program participated in the study and rated the pedagogic and ergonomic features of the software in light of Sociointeractional and Structural Cognitive Modifiability theories of learning. Data were collected through questionnaires before and after software use. In general, the pedagogic qualitatively analysis revealed that Agribusiness and Computer students agreed that the software represents a relevant tool for EFL learning. The ergonomic analysis, on the other hand, indicated that some humancomputer interaction features of the software are deficient. In sum, findings suggest that there must be a close relationship between the pedagogic and the ergonomic characteristics of the software if the aim is to foster language learning.
El objetivo de este trabajo es analizar las percepciones de los estudiantes de inglês como lengua extranjera sobre el uso de un software educacional para el aprendizado de lenguas. Ciento y cincuenta y nueve estudiantes del curso de Agronegócio y Computación del Liceo Integrado participaron en el estudio y evaluaron las características pedagógicas y ergonómicas del software bajo la perspectiva de las teorias de aprendizado de Interacción Social y Modificación de Estructuras Cognitivas. Los datos fueron colectados a través de cuestionarios antes y después del uso del software. En general, el análisis pedagógico cualitativo revela que los estudiantes del curso de Agronegócio y Computación concuerdan con que el software representa una herramienta fundamental para el aprendizado de inglés. El análisis ergonómico, por su parte, indica que algunas características de interacciones personacomputador del software son deficientes. Finalmente, resultados sugieren que debería existir uma estrecha relación entre las características pedagógicas y ergonómicas del software si el objetivo es fomentar el aprendizado de lenguas.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados