Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Ensenyar els connectors al primer cicle de l’escola primària

    1. [1] Universitat de València

      Universitat de València

      Valencia, España

  • Localización: Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, ISSN-e 1988-8430, Nº. Extra 10, 2014 (Ejemplar dedicado a: La reflexión metalingüística y la enseñanza de la gramática), págs. 101-121
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Teaching linking words to primary students
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      L’aprenentatge de la llengua escrita és un procés complex en què interaccionen diversos factors. El punt de partença amb què iniciem aquest article relaciona l’ensenyament d’elements gramaticals, com són els connectors, amb la producció textual d’infants de segon curs d’Educació Primària. En la investigació, que es duu a terme en situació d’aula, s’ha triat com a dispositiu una seqüència didàctica tot tenint en compte el model de l’escola de Ginebra. La mediació elegida demostra, d’una banda, que resulta possible i eficaç introduir aquests sabers gramaticals a l’inici de l’escolarització i, de l’altra, que la intervenció ajuda a millorar els textos dels infants.

    • English

      Learning the written language is a complex process in which several factors interact. This article relates the teaching of grammar points -such as linking works- with the written texts of children in their second year of Primary Education.

      In this research, which was conducted in the classroom, a didactic sequence as a methodological tool has been chosen following the Geneva School. The selected device demonstrates, firstly, that introducing knowledge on grammar is not only possible but efficient at an early age; and, secondly, that the introduction of a didactic sequence helps improve children’s texts


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno