Los alumnos del grado de Periodismo de la Universidad Complutense de Madrid durante el curso académico 2013/2014 representan el foco investigador de este artículo cuyo objetivo primordial se centra en conocer cómo perciben su profesión y cómo llegan a nuestras aulas. Con el fin de afianzar el planteamiento propuesto, se parte de una tríada de hipótesis y se procede a través de un destacable aparato cuantitativo, para llegar a concluir que dichos discentes son masivamente vocacionales; que en el ejercicio del Periodismo resulta clave la ética, y que los medios influyen en sus opciones políticas y de consumo.
The students of the Degree in Journalism at The Complutense University of Madrid in the academic year 2013-2014 constitute the research focus of the present article whose main objective is to fully comprehend the way in which they perceive their profession as well as their expectations when they firstly come into our classrooms. In order to provide a basis for such an approach, we commence from a triad of hypothesis and proceed through an elaborate quantitative apparatus, to finally draw the conclusion that the vast majority of our undergraduates have vocational aspirations, that ethics is key to the development of the journalistic career and that mass media influence their political and consumeristic options.
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