Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Educació alternativa: moviments creatius cap a una obertura pedagógica

  • Autores: José Contreras Domingo, Remei Arnaus i Morral
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 48, 2015, págs. 29-49
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Partint de la nostra pròpia experiència d’implicació en l’educació alternativa, hem aportat algunes claus del que aquesta proposta educativa representa avui. Darrera dels moviments i experiències d’educació alternativa hi ha un desig d’una educació respectuosa amb la infància, un desig molt vinculat en l’origen de moltes experiències a una maternitat lliure, és a dir, que sorgeix de la consciència íntima i de la necessitat de posar atenció i cura d’una mare amb la seva criatura i no de les imposicions d’experts, o dels patrons de criança socialment instal•lats. En l’actualitat, educació alternativa és més ampli que només escoles alternatives. Inclou altres experiències no escolars i l’expansió d’aquestes preocupacions i atencions als espais familiars. I també existeixen escoles públiques inspirades en enfocaments i propostes d’educació alternativa. El text recull algunes claus del que ha anat conformant aquest llegat pedagògic i acaba enunciant els trets essencials més comuns que es poden reconèixer en l’educació alternativa avui.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno