Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Les Noves actituds dels consumidors: una visió general de la producció ecològica

  • Autores: Víctor Falguera, Núria Aliguer i Gallart, Mercè Falguera Pascual
  • Localización: TECA: Tecnologia i Ciència dels Aliments, ISSN-e 1137-7976, Nº. 1, 2014, págs. 34-38
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En els darrers temps, la consciència cada cop més gran dels consumidors com a agents actius de la cadena alimentària ha comportat canvis profunds a tots els seus nivells, des del productor fins al minorista. Diverses tendències han aparegut com a resposta a les preocupacions de salut, mediambientals, socials i ètiques d'una població cada cop més implicada en les conseqüències de les seves decisions. Per entendre aquesta relació de causa-resposta, cal estudiar aquestes tendències des de diversos punts de vista, superant l'enfocament unidisciplinari clàssic. En aquest context, l'avaluació detallada dels suposats avantatges que comporta la producció agrària ecològica porta a pensar que el creixement d'aquest mercat pot ser el resultat de campanyes de màrqueting més que no pas d'estudis científics. Aquest article intenta establir un enfocament integral del fenomen alimentari ecològic, avaluant la seva idoneïtat en un moment de recessió econòmica, plantejant les alternatives més viables des de tots els punts de vista i les seves conseqüències sobre l'entorn rural i la seva població.

    • English

      In recent years, consumers? increased awareness as active agents in the food chain has led to important changes on all this chain?s levels, from the producer to the retailer. Several trends have emerged in response to the concerns about health, the environment, society and ethics of a population increasingly involved in the consequences of its decisions. In order to understand this cause-and-response relationship, these trends must be studied from different standpoints, rising above the classic unidisciplinary approach. In this context, a detailed assessment of the purported advantages of ecological farming suggests that the growth of its market may be the outcome ofmarketing campaigns rather than scientific studies. This paper seeks to establish a comprehensive approach to the ecological food phenomenon, assessing its suitability at a time of economic recession while considering the most feasible alternatives from all viewpoints and their impact on the rural areas and their population.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno