El presente artículo analiza la influencia que tienen las TIC entre los estudiantes del nuevo Master Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria. Hemos indagado en la imagen que los estudiantes generan sobre ellos y sobre su papel como educadores. Utilizamos la fotografía y del blog como instrumentos para publicar y comentar las imágenes realizadas por el alumnado en un ambiente de aprendizaje colaborativo que propicia el uso educativo del web.2.0. Aplicamos la metodología cualitativa de los estudios de caso, útiles en el campo de la cultura visual y las pedagogías culturales.
This article introduces certain identity aspects of the students in the Training Teacher Master for Secondary School. We have centred the work on the groups of Visual Arts speciality, searching the image that the future teachers generate on them and on his paper as educators. We focuses in the influence from the ICT in this sector. Students use the photography and the blog as instruments for the publication and comment their images and works. This practice introduces the new environments of collaborative learning that propitiates the educational use of web.2. We have used a qualitative methodology from the case studies, the recent researches on studies in cultural pedagogies.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados