Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Cross-curricular teaching in Foreign Language classrooms of Jaen and Newcastle secondary schools

Diego Rascón Moreno

  • español

    Al final del primer trimestre del curso 2006-2007 se pasaron cuestionarios a alumnos y profesores de inglés de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) de Jaén con la finalidad de saber acerca de la enseñanza de los Temas Transversales. Posteriormente, un año más tarde, se les realizaron las mismas encuestas a alumnos y profesores de francés o español en los años académicos 8-11 de la ciudad inglesa de Newcastleupon- Tyne con el mismo objetivo. La información obtenida muestra que el enfoque transversal introducido en España en 1991 se sigue más a menudo en los contextos investigados de Jaén que en los de Newcastle

  • English

    At the end of the first term of the 2006-2007 academic year questionnaires were handed to compulsory secondary education students and teachers of English in the Spanish city of Jaén with a view to finding out about the teaching of the Cross- Curricular Issues (CCIs). Then, one year later, the same surveys were handed to 8-11 year students and teachers of French or Spanish in the English city of Newcastle-upon- Tyne with the same purpose. The information obtained shows that the cross-curricular approach introduced in Spain in 1991 is more often followed in the contexts under research of Jaén than of Newcastle


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus