El procés de globalització suposa nous reptes per a la recerca educativa contemporània, ja que no només en modifica els objectes d�estudi, sinó també els mètodes d�anàlisi. L�objectiu d�aquest article és reflexionar sobre aquests reptes a partir d�una recerca centrada en l�agenda educativa global. Específicament, l�objecte d�estudi de la recerca se centra en l�anàlisi de les relacions entre educació i pobresa, explorant l�agenda global que s�ha definit en aquest camp, l�efecte que té sobre les polítiques educatives nacionals i la concreció en dinàmiques, pràctiques i dispositius desenvolupats a l�escala local. A partir de l�explicació dels objectius, el procés i els resultats principals de la recerca en qüestió, l�article defensa la necessitat que els estudis contemporanis en el camp de la sociologia de l�educació s�allunyin paral·lelament del «nacionalisme», «l�estatisme» i «l�educacionalisme» metodològic, de forma tal que permetin copsar els canvis que genera la globalització, tant en les polítiques com en els sistemes educatius.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados